salary-table-1403

جزئیات حقوق در جدول حقوق و دستمزد1403 در فیش حقوق اداره کار آمده است. فیش حقوقی یک سند است که تمام مواردی که حقوق یک ماه کارگر را می سازد و در یک دوره زمانی مشخص صادر می شود.

گروه: حقوق و دستمزد    تاریخ انتشار: یک شنبه سی ام مهر 1402    نویسنده: رحیم سعیدی    تعداد بازدید: 28   
obligations-approved-by-the-labor-department-of-the-employer-in-front-of-the-worker

مطابق قوانین مورد تایید اداره کار، کارگران و کارفرمایان نسبت به یکدیگر دارای تعهدات و وظایفی هستند که باید تمامی آن ها را بر اساس قانون رعایت کنند؛ در غیر این صورت، طرفین می توانند از یکدیگر شکایت کنند و پس از اثبات موضوع، جریمه ها و مجازات مختلفی برای طرف خاطی، در نظر گرفته می شود. تعریف عمومی کارگر و کارفرما، کمی با تعریف اصلی و دقیقی که در قانون کار کشور آمده است، متفاوت می باشد

گروه: اداره کار    تاریخ انتشار: یک شنبه سی ام مهر 1402    نویسنده: رضا کیانی    تعداد بازدید: 37   
obligations-approved-by-the-labor-department-about-the-worker-in-front-of-the-employer

رابطه کارگر و کارفرما، بر اساس قانون و شرایط حاکم بر محیط کار، آثار حقوقی متعددی دارد، مرتبط با این شرایط، قانون کار در 12 فصل و بیش از 200 ماده، وضع شده است. در ایران قانون کار یکی از مهم ترین قوانینی است که بنا به فعالیت کارگران و کارفرمایان در سال 1369 تدوین شده است و سعی در ایجاد تعادل بین کارگر و کارفرما دارد.

گروه: اداره کار    تاریخ انتشار: پنج شنبه بیست و هفنم مهر 1402    نویسنده: علی محمدی    تعداد بازدید: 46   
salary-base 1403

یکی از مهم ترین هزینه های هر سازمان، حقوق و دستمزد است. در قانون کار جمهوری اسلامی ایران، برای کارگران دریافت مزد، حق السعی یا حقوق، در قبال کار انجام شده، برای کارفرما پیش بینی گردیده است.

گروه: حقوق و دستمزد    تاریخ انتشار: پنج شنبه بیست و هفنم مهر 1402    نویسنده: محمد شیرازی    تعداد بازدید: 26   
unemployment-insurance-1402

بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی، به افرادی که بدون میل و اراده شخصی، شغل خود را از دست داده اند بیکار گفته می شود و مبلغی به عنوان بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

گروه: بیمه بیکاری    تاریخ انتشار: پنج شنبه بیست و هفنم مهر 1402    نویسنده: رحیم سعیدی    تعداد بازدید: 40   
unemployment-insurance

دولت، مطابق قانون اساسی موظف است، برای کمک به کارگران بی کار شده، در مواقع نیاز، سازوکارهایی را فراهم کند تا بتواند مزایایی در اختیار آنان قرار گیرد تا این افراد بتوانند با استفاده از این مزایا؛ که بیمه بیکاری نام گرفته است، کار مناسبی پیدا کنند و دوباره به کار مشغول شوند.

گروه: بیمه بیکاری    تاریخ انتشار: پنج شنبه بیست و هفنم مهر 1402    نویسنده: مهدی محمدیان    تعداد بازدید: 43   
not-insuring-the-worker

بیمه از جمله حقوقی است که قانون گذار به منظور حمایت از کارگران در نظر گرفته است و کارفرما موظف به بیمه کردن کارگران می باشد. طبق ماده 28 قانون، تامین اجتماعی را برای حق بیمه اختصاص داده است. در حال حاضر حق بیمه 30 درصد حقوق و مزایای کارگر می باشد که 23 در صد سهم کارفرما و 7 درصد سهم کارگر است.

گروه: بیمه تامین اجتماعی    تاریخ انتشار: پنج شنبه بیست و هفنم مهر 1402    نویسنده: رضا کیانی    تعداد بازدید: 23   
worker-authentication

یکی از موارد استفاده سامانه جامع روابط کار پیگیری و فعال سازی بیمه بیکاری است. پیش از راه اندازی این سامانه، اشخاصی که به هر دلیل بیکار شده بودند، برای استفاده از بیمه بیکاری، باید به صورت حضوری به اداره کار مراجعه می کردند و مراحل مختلفی را انجام می دادند که بسیار زمان بر بود. سامانه جامع روابط کار از سال 1398 آغاز به کار کرد و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

گروه: سامانه جامع روابط کار    تاریخ انتشار: چهارشنبه بیست و ششم مهر 1402    نویسنده: علی محمدی    تعداد بازدید: 36   
12345