unemployment-insurance

بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی، به افرادی که بدون میل و اراده شخصی، شغل خود را از دست داده اند بیکار گفته می شود و مبلغی به عنوان بیمه بیکاری تعلق می گیرد. برای این که شخص بیکار بتواند از این بیمه استفاده کند، باید تحت پوشش تامین اجتماعی باشد. شخص بیکار که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و بدون میل و اراده خود بیکار شده، در صورت معرفی به وسیله واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اثبات شرایط قانونی به نسبت سوابق پرداخت حق بیمه، می تواند از بیمه بیکاری استفاده نماید.

گروه: بیمه بیکاری    تاریخ انتشار: چهارشنبه هفدهم آبان 1402    نویسنده: الناز جوانمردی    تعداد بازدید: 44   
conditions-for-receiving-unemployment-insurance

ایران در میان کشورهای خاورمیانه، سومین کشوری است که برای افراد تحت پوشش قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، بیمه بیکاری تعریف و تعیین کرده است.

گروه: بیمه بیکاری    تاریخ انتشار: یک شنبه چهاردهم آبان 1402    نویسنده: رحیم سعیدی    تعداد بازدید: 44   
unemployment-insurance-period

بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی، به افرادی که بدون میل و اراده شخصی، شغل خود را از دست داده اند بیکار گفته می شود و مبلغی به عنوان بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

گروه: بیمه بیکاری    تاریخ انتشار: دوشنبه هشتم آبان 1402    نویسنده: رضا کیانی    تعداد بازدید: 72   
unemployment-insurance-amount

قانونی تحت عنوان قانون بیمه بیکاری در سال 1369 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که دارای چهارده ماده و بیست و یک تبصره می باشد؛

گروه: بیمه بیکاری    تاریخ انتشار: دوشنبه هشتم آبان 1402    نویسنده: علی محمدی    تعداد بازدید: 59   
unemployment-insurance-law

بنا بر قانون اساسی، دولت موظف است، برای کمک به کارگرانی که برخلاف اراده و اختیار خود بیکار شده اند، در مواقع نیاز، سازوکارهایی را فراهم نماید تا بتواند مزایایی در اختیار آنان قرار دهد تا این افراد بتوانند با استفاده از این مزایا؛ که بیمه بیکاری نام گرفته است، کار مناسبی پیدا کنند و دوباره مشغول به کار شوند.

گروه: بیمه بیکاری    تاریخ انتشار: دوشنبه هشتم آبان 1402    نویسنده: علی محمدی    تعداد بازدید: 41   
get-unemployment-insurance

طبق قانون کار و تامین اجتماعی، به افرادی که بدون میل و اراده شخصی، شغل خود را از دست داده اند، مبلغی به عنوان بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

گروه: بیمه بیکاری    تاریخ انتشار: یک شنبه سی ام مهر 1402    نویسنده: رحیم سعیدی    تعداد بازدید: 93   
unemployment-insurance-1402

بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی، به افرادی که بدون میل و اراده شخصی، شغل خود را از دست داده اند بیکار گفته می شود و مبلغی به عنوان بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

گروه: بیمه بیکاری    تاریخ انتشار: پنج شنبه بیست و هفنم مهر 1402    نویسنده: رحیم سعیدی    تعداد بازدید: 40   
unemployment-insurance

دولت، مطابق قانون اساسی موظف است، برای کمک به کارگران بی کار شده، در مواقع نیاز، سازوکارهایی را فراهم کند تا بتواند مزایایی در اختیار آنان قرار گیرد تا این افراد بتوانند با استفاده از این مزایا؛ که بیمه بیکاری نام گرفته است، کار مناسبی پیدا کنند و دوباره به کار مشغول شوند.

گروه: بیمه بیکاری    تاریخ انتشار: پنج شنبه بیست و هفنم مهر 1402    نویسنده: مهدی محمدیان    تعداد بازدید: 43   
1