labor-department-site

سایت اداره کار یا همان سامانه جامع روابط کار، به آدرس الکترونیکی prkar.mcls.gov.ir از سال 1398 آغاز به کار کرد وزیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

گروه: اداره کار    تاریخ انتشار: یک شنبه چهاردهم آبان 1402    نویسنده: مهدی محمدیان    تعداد بازدید: 241   
فهرست Contents

1 - درخواست بیمه بیکاری در سایت اداره کار

ورود، عضویت و احراز هویت در مقاله سامانه جامع روابط کار توضیح داده شد. برای انجام مرحله دریافت ابلاغیه سامانه جامع روابط کار به ترتیب مراحل زیر را انجام می دهیم:

1.پس از ورود به صفحه شخصی و کلیک بر روی آیکون پنجره واحد خدمات، کلیک کنید.

/

2.مجددا در صفحه بعد قسمت پنجره واحد خدمات بر روی گزینه نمایش کلیک کنید

/

3.حال بر روی گزینه شروع درخواست بیمه بیکاری کلیک کنید.

/

4.در صفه بعد باید تمام اطلاعات را دقیق و درست وارد کنید و گزینه را کلیک کنید.

/

5.فرم تقاضای بیمه بیکاری

در این فرم می بایست علت بیکاری ثبت شود. دلایل مختلف بیکاری در منوی کرکره ای قسمت علت بیکاری نمایش داده می شود.

در صورتی که علت بیکاری اخراج و یا هر مورد دیگر به غیر از اتمام قرارداد انتخاب کند، نیاز به ارائه دادنامه و بارگذاری آن در سامانه می باشد.

/

اگر متقاضی دریافت بیمه بیکاری، به دلیل پایان یافتن قرارداد ( اتمام قرارداد) بیکار شده باشد، با انتخاب گزینه اتمام قرارداد، پیام مبنی داشتن قرارداد و نامه عدم نیاز بر روی صفحه مشاهده خواهد کرد که با دو گزینه بلی و خیر پاسخ می دهد. با انتخاب گزینه بلی، امکان بار گذاری مدارک در سامانه فراهم می شود. دو گزینه بارگذاری قرارداد و نیز بارگذاری نامه عدم نیاز وجود دارد که باید قرارداد و نامه عدم نیاز را در محل تعیین شده بارگذاری نمایید.

/

6.مرحله بعد مربوط به ارائه اطلاعات محل کار می باشد.

/

7.پنجره بعد مربوط به میزان مهارت شغلی است. قسمت استعلام اطلاعات دادنامه برای زمانی است که شخص شکایت خود را بصورت سیستمی در این سامانه قرار داده و شماره دادنامه را از طریق این سامانه دریافت کرده باشد، در غیر اینصورت، گزینه خیر را انتخاب نمایید.